Monday, January 15, 2007

דוקטור הו: עונה 2 - Doctor Who

החל מה-29/01/07, ימי שני, שעה 21:30


עונה שניה ומצליחה ל"דוקטור הו", גרסא חדשה של סדרה בריטית קאלטית, שהפכה לאחת הסדרות החדשות המצליחות ביותר בבריטניה והחזירה ל-BBC את השליטה בטבלאות הרייטינג.
הסדרה היא להיט בקרב מבוגרים, נוער וילדים כאחד ומרתקת אליה מדי שבוע את רוב הצופים בבריטניה. לאחרונה חודשה הסדרה לעונה שלישית, רביעית וחמישית, ואף עלתה לה סדרת בת בשם "טורצווד" (שאף היא נרכשה על ידי yes) המתמקדת בעלילותיו של קפטן ג'ק.

בעונה השניה של "דוקטור הו", רוז (בילי פייפר) והדוקטור החדש (דיוויד טננט) עוברים מספר הרפתקאות מסמרות שיער, ואחרי הדאלקים בעונה הקודמת הם יפגשו במהלך העונה באויבים מיתולוגים אחרים - ומפחידים לא פחות - הסייברמן.
בהרפתקאה הראשונה הדוקטור ורוז מגיעים לכדור הארץ שנבנה מחדש אחרי שנהרס, בהמשך הם נוסעים לסקוטלנד של 1879 ופוגשים את המלכה ויקטוריה שם הם מגלים מזימה לשלוח איש זאב להרוג אותה, הדוקטור מתאחד עם שרה ג'יין סמית' אחת הנוסעות הקודמות שלו (ואחת הדמויות האהובות ביותר בסדרה המקורית) ורוז מקבלת הצצה לאיך יראו חייה בעתיד, הם נתקעים בקצה היקום בתחנת חלל הממפה חור שחור, פוגשים את מאדאם דה פומפידו בעבר ועוברים ליקום מקביל שם הם מגלים גרסא אלטרנטיבית של הוריה של רוז ואת המין האנושי משועבד לסייברמן. הפופולאריות העצומה של הסייברמן הובילה לכך שקסדות של הסייברמן הם הצעצוע הנמכר ביותר לכריסמס השנה בבריטניה.
בנוסף בפרק מיוחד של הסדרה אנו נחשפים לקבוצת אנשים העוקבת אחרי הדוקטור והוא מסופר כולו מנקודת מבטם עם כמעט אפס זמן מסך לדוקטור ולרוז, בפרק מככבים פיטר קיי ושירלי הנדרסון.

דוקטור הו מאד מוערכת בקרב מבקרי טלוויזיה והצופים בבריטניה וזכתה בפרסים רבים במהלך שידור עונתה השניה:
3 פרסי הטלויזיה הבריטית: השחקן והשחקנית הטובים ביותר (טננט ופייפר) והסדרה הטובה ביותר.
פרס BAFTA (פרסי האקדמיה הבריטית. מקבילה לאוסקר והאמי) - הדרמה הטובה ביותר, הכתיבה הטובה ביותר והסדרה הטובה ביותר. ראסל טי דיוויס אף זכה בפרס דניס פוטר לכתיבה הטובה ביותר.
הסדרה זכתה בפרס ה"הוגו" (הפרס היוקרתי ביותר שניתן ליצירת מדע בדיוני, כתובה או משודרת) בקטגוריית הדרמה הטובה ביותר.

No comments:

טלוויזיה בישראל

לפניכם תוכניות, סדרות, וכל מה שבא לכם לראות בטלוויזיה.תהנו.אם יש הצעות או בקשות פנו אלי באי מייל.